Zásady podávání stížností

Reklamační řád internetového obchodu (e-shopu)

nedílná součást všeobecných obchodních podmínek

  1. Reklamovat lze pouze zboží, které bylo zakoupeno u prodávajícího a které je ve vlastnictví spotřebitele.
  2. Pokud je kupujícím spotřebitel (fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání), je na veškeré nabízené zboží poskytována záruka 24 měsíců, pokud není u zboží uvedeno jinak a řídí se zákonem o ochraně spotřebitele a občanským zákoníkem a těmito reklamačními podmínkami. Pokud si kupující objednal použité zboží a byl o tom informován, činí záruční doba 12 měsíců. Pokud kupující není spotřebitelem, platí ustanovení obchodního zákoníku a záruční doba je 12 měsíců a na tyto reklamace se nevztahují tyto reklamační podmínky, ale řídí se obchodním zákoníkem.
  3. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží od přepravní společnosti nebo přímo od prodávajícího, pokud si zboží kupující vyzvedne osobně kupujícím nebo jím pověřenou osobou, dnem převzetí.
  4. Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího neprodleně po zjištění vady.
  5. Odpovědnost za vady se nevztahuje na vady způsobené následujícím použitím:
    1. vada byla způsobena mechanickým poškozením výrobku způsobeným kupujícím,
    2. nesprávným zacházením s výrobkem jiným způsobem, než je uvedeno v návodu k použití,
    3. použitím zboží v podmínkách, které neodpovídají svými vlhkostními, chemickými a mechanickými účinky přirozenému prostředí zboží podle návodu k použití,
    4. zanedbání péče o zboží a jeho údržby,
    5. poškození zboží nadměrným zatížením,
    6. porušením záruční pečeti nebo poškozením záruční pečeti, pokud ji výrobek obsahuje,
    7. nesprávná montáž nebo demontáž, pokud to vyžadují platné právní předpisy,
    8. zásah do výrobku provedením změn, které výrobek kvalitativně vylepšují, ale nebyly provedeny výrobcem nebo jím pověřenou osobou, např. přetaktování procesoru,
    9. používání zboží v rozporu s podmínkami stanovenými v dokumentaci, obecnými zásadami, technickými normami nebo bezpečnostními předpisy nebo jiné porušení záručních podmínek.
  6. Z odpovědnosti za vady jsou rovněž vyloučeny vady způsobené přírodními katastrofami.
  7. Z odpovědnosti za vady je rovněž vyloučeno běžné opotřebení zboží (nebo jeho částí) způsobené používáním zboží. Za vadu nelze považovat vadu, která vyplývá již z povahy zboží, z doby jeho minimální trvanlivosti nebo z doby spotřeby, která může být omezena na kratší dobu. Doba minimální trvanlivosti, doba použitelnosti, datum spotřeby nebo obdobná doba musí být na zboží uvedena, pokud se na zboží vztahuje.
  8. Reklamované zboží musí být zasláno na naši níže uvedenou adresu, nikoli však na dobírku nebo doručeno osobně na kontaktní adresu. Zboží musí být vhodně zabaleno, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy, a doporučujeme zasílat zboží doporučeně nebo jako pojištěnou zásilku. Ke zboží musí být přiložena kopie dokladu o koupi (faktura) a popis závady, případně doporučujeme spolu s dokladem o koupi přiložit vyplněný reklamační formulář.(http://www.nakupujbezpecne.sk/docs/form/reklamacia.pdf). Reklamaci doporučujeme zaslat písemně (poštou) nebo osobně (nikoliv e-mailem).
  9. Pokud je předmětem reklamace zboží, které je např. upevněno, je kupující povinen poskytnout maximální součinnost za účelem provedení kontroly předmětu reklamace prodávajícím nebo jím určenou třetí osobou.
  10. Prodávající potvrdí přijetí reklamace a vydá kupujícímu potvrzení o reklamaci zboží ve vhodné formě. Za den uplatnění reklamace se považuje den jejího doručení prodávajícímu, nejpozději však okamžik, kdy prodávající znemožní nebo znemožní přijetí předmětu reklamace. Nelze-li uznání reklamace doručit ihned, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace. Uznání reklamace se zasílá písemně.
  11. Prodávající je povinen určit způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech do 3 dnů ode dne uplatnění reklamace. V odůvodněných případech, zejména je-li požadováno složité technické zhodnocení zboží, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace vyřídí prodávající reklamaci ihned, v odůvodněných případech může být reklamace vyřízena později. Vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí 30denní lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo odstoupit od kupní smlouvy a bude mu vrácena celá částka za zboží do 30 dnů nebo má právo na výměnu zboží za nové.
  12. Práva kupujícího při uplatnění reklamace:
    1. pokud se jedná o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo na bezplatné, včasné a řádné odstranění vady, přičemž vada musí být odstraněna bez zbytečného odkladu,
    2. kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu věci nebo, týká-li se vada pouze součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo k závažnosti vady,
    3. prodávající může místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za věc bez vady, pokud to kupujícímu nezpůsobí vážné obtíže,
    4. nelze-li vadu odstranit a brání-li řádnému užívání věci, má kupující právo na výměnu věci nebo na odstoupení od smlouvy. Stejné právo má kupující, jde-li o vadu odstranitelnou, avšak nemůže-li kupující věc řádně užívat pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad,
    5. jde-li o jiné neodstranitelné vady, které nebrání užívání věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.
  13. Reklamace se považuje za vyřízenou, pokud reklamační řízení skončí předáním reklamovaného zboží, jeho výměnou nebo vrácením kupní ceny zboží, poskytnutím slevy, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo jeho odůvodněným odmítnutím, čímž kupující potvrdí osobní převzetí, nebo potvrzením přepravní společnosti v případě, že kupující nepřevezme reklamaci osobně....
  14. Spotřebitel musí být o výsledku reklamačního řízení informován v zákonné lhůtě.
  15. Při převzetí zboží je třeba zkontrolovat nepoškozenost zboží, resp. neporušenost obalu (dle pokynů při převzetí zboží), neboť zboží může být při přepravě poškozeno. Kupujícím se doporučuje zboží rozbalit a zkontrolovat za přítomnosti dopravce. Svým podpisem kurýrovi prohlašujete, že obal není poškozen.
  16. Tyto reklamační podmínky jsou nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek a prodávající si vyhrazuje právo je kdykoli změnit bez předchozího upozornění.
  17. Kontakt pro zasílání reklamací Zdravý svět, s.r.o., Podvažie 228, 017 04 Považská Bystrica 4

Ing. Pavol Machnič
jednatel společnosti

V Považské Bystrici, 1.2.2020

V případě nejasností nebo doplňujících dotazů nás prosím kontaktujte.